Sådan får du pengene til firmafesten hjem igen

Danske virksomheder ofrer millioner på firmafester og events, uden at sikre sig at pengene vender tilbage i form af en bedre bundlinje. Hvis et arrangement ikke tager afsæt i virksomhedens DNA, får man et dårligt Return of Investment og så er pengene spildt, mener direktøren i event management-virksomheden Graham & Partners.

– Event management er en strategisk ledelsesdisciplin. Rigtigt og intelligent anvendt kan en langsigtet event-strategi både internt og eksternt styrke virksomhedens brand, forbedre kunde- og medarbejderloyaliteten og bidrage til en større omsætning og bundlinje, siger Jane Graham, der er administrerende direktør for Graham & Partners.

Graham & Partners har en anden tilgang til planlægning og eksekvering af events end de fleste andre i eventbranchen. Med en lang international baggrund inden for corporate business – herunder strategisk salg, marketing, virksomhedsudvikling og HR – ved de alt om, hvor meget begreber som ROI, KPI og benchmarking normalt betyder på direktionsgangen.

– Events bør i den henseende ikke adskille sig fra andre aktiviteter i virksomheden. Mange virksomheder ofrer måske millioner på et projekt, men sikrer sig ikke at arrangementet lever både før, under og efter eventen. Man får ikke fuldt afkast af sin investering, men brænder det hele af på en enkelt aften, forklarer Jane Graham.

Den grundlæggende filosofi i Graham & Partners er, at events skal tage afsæt i en målrettet strategi, der styrker og underbygger virksomhedens brand og øger loyaliteten blandt kunder og medarbejdere. På den måde får man investeringen tilbage mange gange.

– En effektiv og vellykket event skal afspejle virksomhedens værdier og kultur, hvad enten det er et lille, eksklusivt kundearrangement eller en medarbejderfest for 1.500 ansatte. Når vi går ind i en opgave, går vi fuldt og helt ind i virksomheden. Vi skal ind og føle virksomhedens DNA, så selv den mindste detalje tager udspring i de mål, vi sammen med virksomhedens ledelse har fastsat for aktiviteten, siger Jane Graham.

Graham & Partners planlægger både firmaarrangementer, medarbejderfester, konferencer, kick off-events, produktlanceringer og jubilæumsfester i alle størrelser, men også team-building og lederudvikling. Både som enkeltstående opgaver, men stadig oftere som et mere langvarigt samarbejde om virksomhedernes eventstrategi. Kunderne er både store, internationale koncerner og organisationer, men også mindre danske virksomheder og endda privatpersoner.

– Vores succes er afhængig af, at kunden har succes. Det gælder både virksomheden og den leder eller medarbejder, der har engageret os. Det kan kun lade sig gøre i et tæt samarbejde, hvor vi påtager os ansvaret for at det hele klapper perfekt, så kunden får maksimalt udbytte af sin investering, understreger Jane Graham.

Graham & Partners har hovedkontor i Hillerød, samt en afdeling i Florida, USA.

Direktionen udgøres af Jane Graham, administrerende direktør, og Jerry Graham, kreativ direktør.

Jane Graham har arbejdet for store internationale virksomheder som leder og rådgiver inden for salg, marketing og lederudvikling de sidste 25 år. Hun har boet og arbejdet i Storbritannien, Australien og USA, og har en omfattende tværkulturel erfaring i strategisk branding, events og konferencer. Jane har en masteruddannelse i Business Management fra CBS og er desuden uddannet inden for psykologi.

Jerry Graham er oprindeligt fra England og uddannet som børsmægler på London Stock Exchange. Jerry har arbejdet i USA og UK, for et amerikansk investeringsselskab og for et af Storbritanniens største konferencehoteller. Baseret i Danmark, hvor han de sidste 10 år har arbejdet med Blue Chip selskaber i hele Europa med speciale i HR benchmarking.

For flere informationer, kontakt venligst:

Jane Graham
Graham & Partners ApS
Håndværkervænget 14B,
3400 Hillerød,
Denmark

Mail: jag@grahampartners.dk
Mob. +45 22 70 58 54
Tel: +45 72 20 70 75
www.grahampartners.dk